28.02.2018 | 17:05

Medenica: Bez kritike nema razvoja

Medenica: Bez kritike nema razvoja

Nagrada za izuzetan doprinos afirmisanju kulture i umetnosti u medijima, koju dodeljuje Fondacija “Tanja Petrović”, svečano je uručena 28. februara Ivanu Medenici, umetničkom direktoru Bitefa, redovnom profesoru Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i dugogodišnjem pozorišnom kritičaru, koji je istakao značaj kritičkog promišljanja kulture, ali i pojava u društvu.

“Pretpostavljam da je meni nagrada dodeljena pre svega zbog mog kritičkog rada, i to mi mnogo znači, jer bez kritičkog promišljanja kulture nema njenog razvoja. A i kritičko mišljenje u društvu generalno nam je neophodno, pogotovo u vremenima u kojima su u kulturi i medijima prisutni različiti oblici autocenzure”, izjavio je Medenica primajući nagradu u Jugoslovenskoj kinoteci.

Medenica je istakao da mu nagrada Fondacije “Tanja Petrović” posebno znači i zbog toga što afirmiše kulturu u medijima, kao i zbog uspomene na delo Tanje Petrović, koja je ceo život posvetila promociji kulture.

“Veoma sam srećan da postoji fondacija koji ovaj legat čuva  i godinama stvara jedan prestižni klub ljudi od integriteta, kojem sam imao čast da se ove godine i sam pridružim”, rekao je Medenica, koji je peti dobitnik te nagrade u slavu Tanje Petrović, posle Milana Vlajčića, Žikice Simića, Bojane Andrić i Petra Pece Popovića.

Ivan Medenica i Peca Popović

Medenica svojim radom, kako je istaknuto u obrazloženju, dokazuje da hrabrost i spremnost na rizik pomeraju umetnost, kulturu i čitavo društvo ka savremenosti.

“On je primer da iza intelektualne nezavisnosti stoje samo veliko znanje i ogroman rad. Redovni profesor istorije svetskog pozorišta i drame na FDU i šef katedre za teoriju i istoriju, Ivan Medenica je i jedan od evropskih i svetskih autoriteta u svojoj struci, zahvaljujući kom su kultura i umetnost u medijima prisutne na redak i dragocen način”, naveo je Upravni odbor Fondacije “Tanja Petrović”.

Ove godine prvi put je dodeljena i Specijalna plaketu za entuzijazam kojom Fondacija “Tanja Petrović” želi da skrene pažnju na mlade ljude koji rade van velikih gradskih središta, gde kultura zavisi od ljubavi i svesnosti pojedinaca. Prvi dobitnik te plakete je Omladinski klub Ančiki – OKAn iz Leskovca - grupa mladih leskovačkih entuzijasta koja je napravila “Malu besplatnu” biblioteku, sa čak 5.000 prikupljenih knjiga. Uz taj nesvakidašnji poduhvat, tokom pet godina organizovali su različite tribine, pesničke i književne večeri, izložbe, kao i druge sadržaje namenjene sugrađanima, doprinoseći time razvoju samog društva, maštajući o svom prostoru u kome će nesmetano moći da izražavanju svoju kreativnost u punom obimu.

Fondacija “Tanja Petrović” osnovana je u znak sećanja na prerano preminulu novinarku, urednicu i autorku u redakcijama kulture, izdavačkim kućama i nekadašnju gradsku sekretarku za kulturu Tanju Petrović, koja je profesionalni život posvetila kulturi i njenom medijskom promovisanju.

UO Fondacije “Tanja Petrović” čine: Antonela Riha, Vojka Pajkić, Katarina Španić Ostojić, Olivera Milošević, Srdan Golubović i Tamara Pupovac.

08.04.2024 | 10:10