05.09.2016 | 11:01

Umetnost – kritika – politika

Umetnost – kritika – politika

Festival savremene umetnosti Dunavski dijalozi, osim izložbi u više galerijskih prostora u Novom Sadu, obuhvata i simpozijum na temu “Umetnik u okruženju globalne nesigurnosti – umetnost / kritika / politika”, koji će 6. septembra biti održan u Rektoratu Univerziteta u Novom Sadu, a otvara ga Erhard Busek iz Ekonomskog foruma i Erste fondacije iz Beča, bivši austrijski vicekancelar i nekadašnji specijalni koordinator Pakta za stabilnost Jugoistočne Evrope.

Simpozijum će okupiti učesnike iz zemalja podunavskog regiona, među kojima su najavljeni Andreea Lazea (Rumunija), Vito Vojnits-Purcar (Mađarska), Regina Hellwig Schmid (Nemačka), Aleksander Bassin (Slovenija), te Jerko Denegri, Tijana Palkovljević Bugarski, Mileta Prodanović, Laslo Vegel, Đeze Bordaš, Ana Panić, Dimitrije Boarov, Zoran Đerić, Sava Stepanov, Ksenija Samardžija iz Srbije.

Andreea Lazea, antropolog umetnosti i profesorka na Fakultet za umetnost i dizajn na Zapadnom univerzitetu u Temišvaru, govoriće na temu “Javna umetnost, sećanje i identitet u savremenim društvima”, politički analitičar i novinar Dimitrije Boarov iz Novog Sada imaće izlaganje na temu “Nesigurnost je produktivna”, a vizuelni umetnik  i književnik Mileta Prodanović, profesor na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, govoriće na temu “Atavizam i avangarda u ranom XXI stoleću”.

Književnik Laslo Vegel iz Novog Sada izlagaće na temu “Prognana umetnost”, teoretičar umetnosti Vito Vojnić-Purčar iz Budimpešte imaće referat na temu “Ali Baba & Marx Co. Kapitalizam i Islam - savezništo za 21. vek”, a umetnica i kustoskinja Regina Helvig Šmid, direktorka manifestacije donumenta iz Regensburga govoriće o umetnosti u procepu između motivacije i reakcije. U završnici prve sesije najavljena je i istoričarka umetnosti i kustoskinja Ksenija Samardžija iz Kuća Legata u Beogradu, koja će govoriti na temu “Neizvesnost kao garancija budućnosti”.

Drugi deo simpozijuma počinje izlaganjem istoričarke umetnosti i upravnice Galerije Matice srpske u Novom Sadu Tijane Palkovljević Bugarski, koja će govoriti na temu “Muzej i umetnik – nekad i sad”. Publicista i književnik Đeze Bordaš govoriće na temu “Nesigurnost u prvoj polovini XX i XXI veka”, istoričarka umetnosti Ana Panić, viša kustoskinja Muzeja istorije Jugoslavije u Beogradu govoriće o “arhivskoj groznici” na primerima iz MIJ, istoričar umetnosti i likovni kritičar Aleksander Bassin iz Ljubljane na temu “Od smrti umetnosti do antarktičkog izazova”, a istoričar umetnosti i likovni kritičar Jerko Denegri iz Beograda na temu “Umetnost i nesigurnost”.

Književnik i pozorišni kritičar Zoran Đerić, direktor Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu govoriće o centralnoj temi "Umetnost u okruženju globalne nesigurnosti", a likovni kritičar Sava Stepanov, art direktor Dunavskih dijaloga, zaokružiće priču osvrtom na temu “Tehnološka umetnost i umetnički svet tehnoloških slika”.

Simpozijum organizuju Zavod za kulturu Vojvodine i Galerija “Bel art”, koja je i organizator “Dunavskih dijaloga”, festivala koji nudi do 15. septembra 14 izložbi umetnika iz podunavskog regiona.

Četvrto izdanje “Dunavski dijaloga” obuhvata izložbe Uroša Weinbergera iz Slovenije u Galeriji Bel art, Milene Jovičević iz Crne Gore u Malom likovnom salonu KCN-a, te Premec Daniela i Nele Hasanbegović iz Bosne i Hercegovine u Galeriji SULUV. Franz Stefan Kohl, Christian Cap i Michael Endlićer iz Austrije predstavili su se u Galeriji KCN-a, a predstavnici Srbije – umetnička grupa diSTRUKTURA, Žolt Kovač, Ivana Ivković i grupa Škart u Arhivu Vojvodine.

Učestvuju i Tatjana Fjodorova iz Moldavije (kino-sala MSUV), te Ana Petrović iz Hrvatske, György Olayos iz Mađarske, Radovan Čerevka iz Slovačke, Venelin Shurelov iz Bugarske, Urlike Kessl iz Nemačke, Lukas Kellner iz Češke, Comiancu David Ciprian i Simon Denise iz Rumunije i Velimir Žernovski iz Makedonije, čije su izložbe otvorene u galeriji Poklon zbirke Rajka Mamuzića.

Festivalski sajt je danubeartfest.org, a program se nalazi i u Kalendaru portala SEEcult.org

*Foto: Ivana Ivković - No matter what, light box, instalacija, 2012.

08.04.2024 | 10:10